Awas lo sang kucing!

January 27, 2011


Adoi sengal-sengal ubi betul badan aku sekarang. Ini sume kucing tu punya pasal!

Begini  ceritanya....

Sebenarnya aku geram dengan 3 ekor kucing parsi jiran aku (jiran mana aku tak tahu) sebab dorang tak gheti balik rumah sendiri, pastu asik bergaduh dengan kucing-kucing homeless yang datang menumpang kat rumah aku. Kalau diikutkan kami tak bela sekor pun kucing, tapi sume kucing homeless ni suka datang rumah, mungkin sebab mak aku rajin bagi makan kot. Walaupun dorang homeless, tapi tak penah sekali pun dorang masuk rumah, port dorang tu haaa...kat pintu dapur. Kalau bukak pintu dapur, nanti sume duduk kat muka pintu, paling berani pun letak 2 kaki kat muka pintu...tak berani masuk. 

Jadi sejak kehadiran 3 kucing parsi jiran aku ni, siang malam aku dengar kucing bergaduh, berlari-lari, mengaum sana sini, sampai aku rasa macam nak bertempik jadi tarzan sebab bising tak kira masa. Sebelum 3 stooges tu datang, aman tenteram rumah aku. Tapi sekarang aku kena jadi macam ahli pasukan pertahanan awam sebab nak suraikan pergaduhan antara clan 3 stooges dengan homeless cat ni.  

Dan lepas maghrib tadi, sedang aku sibuk menghabiskan adunan bluberi cistat, tiba-tiba aku pelik pehal kucing-kucing homeless ni masih dok terpaku depan pintu dapur, walhal adik aku baru dalam 2 minit bagi makan. Dengan adunan tepung masih dalam genggaman, aku pun pegi spot check. Nah! Tu diaaa...wah wah wah...salah 1 dari 3 kucing jahat tu tengah mentekedarah sorang-sorang pastu sume kucing homeless ni duduk jauh sebab takut kene cakar. 

Aku lagi la hangit, dahla makan takmo share, pastu gila kuasa, so aku pun cepat-cepat sarung selipar sambil berjalan pantas ke tempat makan kucing. Tiba-tiba.....aku off balance terus jatuh terlentang atas simen. Sume kucing lari bertempiaran macam nampak hantu. Cilakak! Lantai licin sebab hujan petang tadi. Memang tak menjadi helah aku nak sergah kucing parsi tu kali ni. Aku syak mesti dia ketawa berdekah-dekah sebab tengok aku tergolek macam nangka busuk.


[gambar] gelak sambil menekan-nekan perut


Nasib baik takde sape perasan aku jatuh. Habis lencun sume baju & seluar, dah tak hensem. Pastu aku pun terkial-kial berdiri takut off balance lagi. Dengan adunan tepung yang masih kemas di genggaman tangan aku berjalan ke arah pintu dapur. "Mak! Tolong amikkan tuala". Belum sempat aku jelaskan apa-apa mak aku dah gelak, datang adik aku pun sama, hadiahkan aku gelak, bukan nak simpati ke apa. 

Last-last aku pijak pedal tong sampah....gedebush...masukla adunan tepung yang aku pegang tadi ke dalam. 

Dengan spontan aku berkata, "Mak, esok belikan jala. Nak menjala kucing!".


[gambar] awas lo kucing! gue nak tangkap lo. awas!


Inilah rupa suspek yang paling dikehendaki!
suspek berprofil tinggi. kucing jantan, dewasa, warna kelabu+hitam

Gambar ni masa dia menyorok bawah kereta setelah dihambat oleh aku. Posing lagi tu, tak menahan!

12 comments:

h a n i e January 27, 2011 at 8:53 AM  

sekali nangka daaa...
wakakakakaakaka!!



*ok..aku tak jamin pasni aku buleh tahan gelak bila jumpe ko..mesti terbyg kucing parsi..meow! hahahaa

farouq January 27, 2011 at 10:38 AM  

kau gi travel nti kau bw kucing parsi tu sekali he,he

azieazah January 27, 2011 at 11:03 AM  

Siap ler ko kucing oi... ada orang nak jala ko.

hehehe balas dendam yer.

sian ler kat dia..

Ninie Hanis January 27, 2011 at 3:48 PM  

ooo...ni kes ngelat sebenarnya nak cakap cistat ko tak jadik kan?hahaha...mari salahkan kucen tu.hepp besa dia tu. :p

cis,aku ingat lawo bebeno kucingnye..hampeh..tak macam kucing parsi idaman kalbuku.takley blah,makan konker sensorang.nampak sgt tuan dia tau bela je,makanan whiskas tak mampu beli. T_T

fatt January 27, 2011 at 6:51 PM  

hanie,
alaa takpe..aiman tak kesah...hahaha :D



farouq,
ha..tula..nti aku hantar dia balik negara asal dia..parsi! haha :D



kak azie,
tak sempat kak, dia nmpk sy je dah lari. cam tau2 je kucing ni..heee geram tul!



ninie,
cistat jadi, tp tak larat aku nak habiskan sbb dah sengal 1 bdn. cis ko ingt dia ni cumel? geram je aku nak togelkan bulu dia..nanti aku nak buat poster tampal sume tiang letrek suh tuan dia kurung dia baik2 sbb dah tak tau jln balik umah. asik berumah kat rumah aku ni..pening! membela reti, bg mkn tak reti...lahabau tul!

iina January 27, 2011 at 8:00 PM  

Oklah tak jadi nak gelak (walaupun susah betul xnak gelak hehehehe)..

Aku dulu kat umah kalau nak halau kucing senang jek.. pakai penyapu lidi.. kalau dengar jek bunyi penyapu tuh.. semua lari lintang pukang.. hahahha.. satu gik semua kucing kat umah mak aku takut ngan ayah aku hahahaha... nampak jek kelibat ayah aku pegang penyapu lidi.. belum kibas gik.. semua dah lari cam xcukup tanah..

ye sila hambat kucing tuh.. aku pun cukup pantang kucing yg suka konker makan sorang2.. mmg nak kena hehehehe ;)

fatt January 27, 2011 at 8:06 PM  

koq,
huduh aih pakai baju plestik tu..pitammm aku!



iina,
harini tak sempat aku nak penyapu lidi, pukat bagai, dia nampak aku dah cabot..laju mcm tak cukup tanah. geram tul aku. bdn aku masih sengal2 ubi lg sbb dia. geram sunggoh iina...heee..tak taula..aku marah tul kat tuan dia. kalau aku tau sape tuan dia habisla. bela kucing pandai, tp tak reti jaga. apesal la dapat jiran bebal camni ni... T____T

Solihin Zubir January 29, 2011 at 12:07 AM  

ahahahhaa.. ko kalau wat entry pasal kuceng mmg menjadi!
sengal! lawak! guling2 aku baca. hehhe.. bley plak imagine kuceng tu gelak2 kat ko..

fatt January 29, 2011 at 3:51 AM  

solihin,
aku dgn kucing mmg takde chemistry la bro...sbb tu mesti je ada cerita..hahaha...aku syak sgt dia gelakkan aku sbb aku pun rasa cam buruk je rupa aku tergolek..hahaha :D

Syima Syaz February 1, 2011 at 12:52 PM  

jap...aku suka kucing so..

aku rasa kucing tu tak bersalah...karma tu..niat tak baik...hehehehehehe lawak!

Ely Hasrul August 23, 2011 at 6:30 PM  

adoii xtahan.. aku pon bleh naik hantu dgn kucing2..

Post a Comment

Terima kasih!!

  © Copyright Since 2010 | Backpacker Busuk

Back to TOP