Ucapan Raya 2011

August 26, 2011

Nampaknya harini semua orang sudah mula sibuk meninggalkan ibu kota dan pulang ke kampung halaman masing-masing. Tahun ni kami sekeluarga beraya di Johor dan Insya Allah hujung minggu ni barulah kami akan bertolak ke sana. Nampaknya sempat lagi kalau aku nak update 1-2 entry sebelum balik, Insya Allah.

Seperti tahun lepas aku akan post kad raya kat blog dan beginilah rupa kad raya aku untuk tahun lepas...memang tak senonoh....sikit...!


jangan dibuat pesen berbaju kebaya kat skifield, nasib baik takde orang...pffftt!!


Tapi untuk tahun 2011 aku buat yang senonoh sikit.

Terimalah....

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Amacam candid photo? Ok sumpah aku takut dengan unta ni sebab dia tetiba nak pegi kat aku...pfftt!!


Ok, aku nak berucap sikit....ehemmm....

Saya Fatt, author Backpacker Busuk ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri, Maaf Zahir & Batin kepada semua pembaca nyata, diam dan tersembunyi. Andai kata ada bergurau kasar sepanjang blog ini bersiaran harapnya dapatlah dimaafkan. Semoga raya tahun ini lebih meriah hendaknya tak kira di mana jua anda berada sama ada di Malaysia mahu pun di luar negara.

Akhir sekali berhati-hatilah di jalan raya. Makan sila pandang kiri kanan dan berenti bila kenyang, kalau tak lingkup diet sebulan. 

Wassalam.

42 comments:

dzuchan August 26, 2011 at 1:09 PM  

selamat hari raya utk ko gak Fatt..

gambar kad raya thn ni..macam....
ko tengah usha unta tu...hahaha..

neway, maaf zahir batin..

fatt August 26, 2011 at 1:21 PM  

dzuchan,
aku tak sempat nak buh caption ko dah komen..hehehe...tak..unta tu nak p dkt aku & ia amatlah menakutkan. pffftt!!

selamat hari raya dzu & maaf zahir batin :)

Biqque August 26, 2011 at 1:22 PM  

kahkahkahkahkah! topeng darth vader??? cam harammmmmmmm aku sukaaaaaaaaaaaa! ko tau dulu aku slalu mimpi darth vader turun ke bumi, kidnap aku! serius aku takut siut!

weh, gambar first tu la contoh2 photo challenge yg ko bleh buattttttttttt :D serius best! hahahaha! dulu aku challenge Na utk pakai baju ray, laki dia siap sampin, kat melben sambil makan kuih raya, and the did it!

BlueEwoke August 26, 2011 at 1:27 PM  

Selamat Hari Raya!! Suka dengan gambar2 raya ko! heheh creative!

Inah August 26, 2011 at 1:37 PM  

slamat hari raya babe! :)

kemang~ August 26, 2011 at 1:43 PM  

HAHAHAHA tobat lawok gambo first tu....

naseb baek 2nd pic tu senonoh

slmt ari raya fatt!!

MasZuber August 26, 2011 at 1:48 PM  

salam eid mubarak fatt!

moga selamat pegi balik kpg!

VFN August 26, 2011 at 1:49 PM  

Selamat Hari Raya weih!!!
dan kita pun selamat melayan tetamu la nanti... ekekekee

Pijah Pelangi August 26, 2011 at 2:21 PM  

Haha, comel wei kad raya tahun lepas,haha. Nasib baik kad raya tahun ni senonoh sikit,hehe.

K, Fatt, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin jugak ye. Ko raya Johor kat mana? Aku raya kedua kat Muar, Johor,hehe.

fatt August 26, 2011 at 2:25 PM  

biqque,
dahsyat mimpi ko...gile! hehehe...kat sini nak buat kerja gile takpe..sbb tak sape kisah :))

aku cuba sahut cabaran photo contest ko tu...huhu..wlpun ku rasa agak mencabar rohani & jasmani..hahahaha...we'll see :)




blueEwoke,
klu dtg gila sekali sekala tu inilah hasilnya..hehehe...




inah,
selamat hari raya jgk..bila ko balik raya?




kemang,
so, adakah ko sudah bersedia menjadi pencabar terdekat aku utk contest raya biqque & chawana tuh??? ada brannn?? hahahaha :))




masZuber,
ko pun sama jgk mas...selamat semuanya. amin!




vfn,
aku thn ni bleh rilek skit sbb byk dayang kat kampung..aku tuding jari je cam darth vader nanti dorg siapkan...hahaha...tp bila balik umah siaplah aku plak kena tuding jari...sedeh Y___Y

bdk2 @ John August 26, 2011 at 2:26 PM  

OMG! kad raya yang 1st tu klakar gilerrr siot!!! tak penah dibuat org tau. kreatif sgt2!

yg unta tu, muncung mcm nk kasik kiss jek. anyway, selamat hari raya fatt! semoga raya ni tak haru dan enjoys! ^_^

alifah@along August 26, 2011 at 2:53 PM  

selamat hari raya ahor backpackerbusuk @ fatt...wlaupun baru kenal ko, itupun melalui blog ni je la.. aku blh kata la yg ko ni sengal2 gitu..hehhehee...selamat balik kampung!! sengal2 pun, jgn ko g drift plak kat highway tu...

Janggel August 26, 2011 at 3:12 PM  

Fat:
Hahah selamat aku tengok gambo entry ni dalam komuter kalau tak aku dah gelak guling2 dah...kuikuikui...

Selamat Hari Raya Aidil Fitri, Maaf Segala tutur kata sekiranya ada yang tak bekenan yer.

Iklas dari Mr. Janggel.

fatt August 26, 2011 at 3:18 PM  

pijah,
thn depan aku nak buat kad raya lagi kretip..ekeke..tunggu...

aku raya pertama kat Batu Pahat, pastu konvoi ke umah sedara mara kat Muar, Senggarang, Pt Jawa dll. aku pun tak ingt sbb family mak aku besar, mmg scattered kat Johor tu.

selamat hari raya ye pijah, maap zahir & batin :)




bdk2 @ john,
unta tu miang ko tau. ekekeke :P
aku ni nama je dah adult tp masih tak matured in some ways...wuuuuwwuuuu~

ok selamat raya john...ko balik hati2 bwk keta :)




alifah,
aku akn menten sengal selagi boleh...hehehe, tapi dah tua ni kena kurangkan skitla kot. apapun, selamat hari raya, maaf zahir batin yek kot2 tergurau kasar ke ok!

ps : aku dah tobat jadi pemandu yg berhemah..tp klu line clear aku speed jek. hehe :)

june August 26, 2011 at 3:19 PM  

haha.. ganaz. Selamat hari raya jugak.. woh sy pon beraya di johor

Badar The Great August 26, 2011 at 3:20 PM  

selamat hari raya ...

blk johor d mana? akak d jb..

AKO @ retna August 26, 2011 at 3:29 PM  

selamat hari raya juga buat fatt sekeluarga..

dengan ucapan klu makan daging unta, ingat la ayam kambeng dan lembu kat kampung tu :p

maaf zahir batin fatt ;-)

fatt August 26, 2011 at 3:48 PM  

janggel,
oit ko naik komuter gi mana? balik kampung dah ke? kalau ko tergelak besar nti brek mengejut itu komuter..hehehe

aku pon, maap ye kalau ada salah silap. gurau2 tu biasala, tak gurau tak ceria :)

selamat hari raya!



june,
selamat hari raya!
eh sama la kampung kita (err..walhal kampung mak sbnrnya). hehehehe




kak badar,
selamat hari raya kak! maap zahir batin

kampungnya di Batu Pahat :)




ako @ retna,
ako..ko jgn sedih2 ye pagi raya..get bz ocay!

aku pun sama..nak ucap selamat hari raya & mintak maaf klu ada salah silap tergurau kasar ke...ok.

daging unta aku tak penah rasa, rugi plak. tp susu unta ada la :)

Fantabulous Mommy August 26, 2011 at 3:50 PM  

Selamat Hari Raya to Fatt.

Seksi naa mata unta tu. Kalah bulu mata Rozita Che Wan. Hehe

masMZ August 26, 2011 at 3:54 PM  

Fatttttt....

Aku nak wat dosa sket sebelum minta maaf ngan ko... hehehe buleh??? <--- siap mintak izin tuh! (sila terharu)--> kad raya ko tahun lepas memang tak semengah lar Fatt, hahaha....

[ok da tukar mode]

Fatttt....

Aku pung nak mintak maap kalau ada memana komen-komen aku yang tak berkenan di hati... Aku insaf... hehehe... Selamat Hari Raya dan sekali lagi chek minta maaf ya memana terkasar terlajak bahasa... Have a safe journey :)

yuyu-hè August 26, 2011 at 4:24 PM  

1st pic:astaghfirullah budak nih...

2nd pic:ish2x..sopan no?anak dara sapa ni?

hehe..salam aidilfitri.moga ketemu lg kita dgn ramadhan tahun depan.insya Allah

Al August 26, 2011 at 4:28 PM  

hahaha
salam aidilfitri jgk...

Janggel August 26, 2011 at 4:49 PM  

Aku naik komuter g miting le tadi hehehe.

By the way, unte tu nampak macam ditongkat lehernya dengan kayu hehehe.

shah_rule August 26, 2011 at 5:01 PM  

haahahaaa serious kelakar giler kad raye 1st tuh~ ade tergolek abang posmen kalo time nak masuk kn poskad kt peti surat tnampak gambo bgini~ hahaha

x sejuk ke pkai baju nipis camtuh time2 camtu? gigih kan~

selamat hari raya~

fatt August 26, 2011 at 5:11 PM  

fantabulous mommy,
thanks elynn...aku pun rasa dia pakai maskara. hehehe...

selamat hari raya to u & family!




masMZ,
hahaha..tu gmbr raya tahun lepas..mmg tak senonoh..nasib baik takde ketupat & pelita bagai...hehehe..ok, aku pun sama, nk mintak maapla klu2 terkasar bahasa sepanjang jadi teman blogger ni. selamat hari raya & semoga perjalanan balik kg hang selamat :)




yuyu-he,
hehe..nasib baik bujang lagi bleh buat kerja mereng ni...saja je yuyu.. :)

u pun, selamat hari raya & selamat balik kg! :)




al,
yup Al, salam aidil fitri :)

fatt August 26, 2011 at 5:14 PM  

janggel,
owh, aku ingt ko nak balik raya dah.
ha, bila ko ckp baru aku perasan..ni mmg unta pesen malas..nak angkat tengkuk pun malas, dia tongkat plak..iskk...




shah,
sejuk...tu psl klu ko tgk betul2 ko leh nampak aku pakai 2 lapis sbnrnya. aku main sarung je tu..tu pasal gedebus besau..walhal aku kurus jek (ececece...)

selamat hari raya shah, maap zahir batin yek!

Ely Hasrul August 26, 2011 at 6:30 PM  

fatt! gambo tahun lps tu mmg lepas sgt masuk photo challenge hahahahha

zany August 26, 2011 at 6:38 PM  

Selamat hari raya fatt. Biar gambar tak senonoh janji orangnya senonoh.

~uG0giRL~ August 26, 2011 at 7:02 PM  

selamat hari raya cik fatt.

terima kasih sbb share experience pasal holiday. sye baru nak stat study chapter New Zealand. taun depan insyaAllah pegi bulan 5. harap2 dapat jumpa cik puan Moss.

nnt kalo nak tanya apa2 saya rujuk kat cik fatt boleh kan?

fatt August 26, 2011 at 11:25 PM  

ely,
tahun ni ko masuk ke tak??? ekekeke



zany,
senonoh..iskk.
ya, selamat hari raya!



ugogirl,
sama2. insya Allah boleh...post je soklan kat hjg entry, klu tau sy jwb. dpt return tix brp?

selamat hari raya!

langkah kaki.. August 26, 2011 at 11:48 PM  

wah...teruja tgk gambar raya tahun lepas..:D..teringat sambut raya atas gunung..:D..hek hek..:D

btwn..nice pic utk pic raye tahun nei..:).selamat hari raya aidilfirti sis..ampun maaf if slma dok cmmnt2 kat sini ade buat ayat macam *&&)..:)

fatt August 27, 2011 at 1:02 AM  

langkah kaki,
terima kasih, sis pun sama..kot2 ada bergurau tak kena gaya ke hrp dimaafi..selamat hari raya ye!

takde maknanya best raya atas skifield, sejuk gile..itupun pakai 2 lapis, sbb tu kembung semacam..amik gmbr pun cpt2 sbb sejuk, pastu lari berterabur masuk keta :)

Anash August 27, 2011 at 1:34 AM  

fatt...
idea creatif berbaur sengal...sukaa...suka...
tak sabar nak nengok next kad raya...(tak tercapai akal pikiran nak wat gitu..hahah)...
pepepun..selamat hari raya..dan salam perkenalan..maaf kalau ada terkasar bahasa...

~uG0giRL~ August 27, 2011 at 6:07 AM  

rm756. promo AA awal taun ari tu. tu dah msuk makan ngn luggage pegi balik. berbaloi2 x? hehehe

Daddy Ziyyad August 27, 2011 at 7:37 AM  

Selamat Hari Raya Fatt :)

Maaf Zahir & Batin...baru dapat tengok wajah Fatt, dari sisi...hehehe...

Cantik topeng Darth Vader tu :P

Saya pun Insya Allah balik Johor(Skudai) utk raya ni..

fatt August 27, 2011 at 4:34 PM  

anash,
hehe..once a while jadi bdk2 :)

me too..selamat hari raya & maaf zahir batin andai tersasul ke, ok!



ugogirl,
okla tu klu tmsuk makan & luggage. AA ni sng jgk nak dpt tiket murah, tp kena cpt la...lambat je mmg melepas :)



dz,
erk...sisi jek..spesel raya, klu tak mmg susah..hehehe :)

ramai gak reader balik johor tahun ni, selisih la nanti kita kat mana2 tu :)

apapun, selamat hari raya utk DZ sekeluarga. berhati2 di jalan raya!

Ninie Hanis August 28, 2011 at 12:27 AM  

dasat giler hang punya gambau salam perantauan.hahaha...tersembor air minum aku. :D

fatt,ayuss siot gambo raya 2nd tu.awwww!sumpah lepas ni takde yang panggil ko mamat berambut panjang yang hot.hehehe.

beb,aku pun nak ucap selamat hari raya aidilfitri,maaf zahir batin ye.makan ingat aku ye di pagi raya. :)

fatt August 28, 2011 at 12:31 AM  

ninie,
hahaha...tu gmbr tahun lepas la klu ko perasan. mmg tak senonoh. tp tahun depan aku nak buat yg lagi pelik..hehehe :P

aku pun sama gak..nak mintak maap dgn ko kot2 ada ckp salah ke, tindakan tara betul ke...mintak kosong-kosong la ok!

apapun, semoga raya thn ni ceria & bermakna utk hang dan zaid :)

bunburry burn September 2, 2011 at 10:56 AM  

Salam raya fatt.. Aku br hr nilah jumpa internet..almaklumla balik kg line hp pon sussah nk dpt..inikan pula 3g.. Amcm raya thn ni? Byk x soklan2 pedas ko dpt? Tlinge aku dh nk jatuh a dgn soklan bertubi2 family aku.. Urghhh... Not that i planned not to hv a baby k? Dh Tuhan xnk bg aku nk buat camne! Pastu sebok tayang cucu, cicit, anak memasing (walhal aku tau diorg tgh lemas ngan baby memasing, xleh nk mkn puas2! Hahahah) Anyway, itulah kisah raya aku..penuh suka duka.. Kisah ko d johor camno plak?

fatt September 3, 2011 at 11:42 PM  

bunburry burn,
selamat hari raya..biasala kat kg. aku pun tak dpt online..tp ok gak sekali sekala terputus dr dunia internet ni, kalau tak mcm takde life jgk asik surfing.

raya aku thn ni ok, cuma tak syok skit sbb kazen yg kamceng dgn aku dah kawin, plak tu dia dah bersalin..so dia asik sibuk dgn anak dia je la. aku nak sembang2 dgn dia pun dah tak brp reti sbb dia asik dgn anak+hb je..bosan lah. mcm dah tak tau topik apa nk sembang. nak sembang pasal laki tak kena, pasal anak lagi la tak kena. hahaha

sabar ye burn...nti ada la rezeki ko. aku ni klu ckp bab kawin kdg2 leh bergenang gak air mata ni sbb pglman lama buat aku padam jap niat ni. tp tahun ni aku tak brp happy sbnrnya sbb aku terfikir mesti dia tgh seronok raya dgn bini dia, maklumlah baru kawin kan. haih...tulah dia...apapun hidup mesti terus. kita tatau apa yg Allah rancangkan utk kita so aku hrp ko pun bersabar ok :)

bunburry burn September 3, 2011 at 11:51 PM  

fatt, mekasih reply komen aku. bersama2la kt bertabah ek? curik tagline ko "worrying gets u nowhere"..so..so..true. Kumbang bkn seekor...Allah nk bg jodoh yg lebih baik utk ko sbnrnye. The pain will subside & eventually go away.. Bak kata pepatah: "This too..will pass..."

fatt September 4, 2011 at 12:29 AM  

burn,
hahaha...aku dah approve aritu tp baru harini nak selak2 mana yg blum dijawab..sori na lambat.

ala takpe burn, aku dah let go wlpun it took me almost 8months to recover. kata org kalau tgk gmbr lama boleh gelak2 mcm takde perasaan tu maknanya dah let go la tu...and yes, i pass :)

skrg ni aku just biar je things flow naturally. no point rushing kalau bersama dgn org yg salah...i think so, maybe.

Post a Comment

Terima kasih!!

  © Copyright Since 2010 | Backpacker Busuk

Back to TOP