Wangi dan Busuk Sepanjang 2011

December 31, 2011

Tinggal beberapa detik lagi kita akan melangkah ke tahun 2012 dan ini adalah cubaan keempat aku memerah idea untuk menaip entry ni. Kalau tahun lepas aku tak berpeluang buat entry macam ni sebab masa tu aku berada di luar kawasan. Pengalaman menyambut tahun baru di tempat orang memang berbeza dan lebih sikit terujanya tapi tahun ni aku cuma sambut di rumah je.

Sebenarnya aku tak pasti apa yang nak diceritakan sebab 2011 adalah tahun yang paling mendukacitakan sepanjang hidup aku.

Banyak perkara yang telah berlaku dan kesabaran aku diuji hingga sampai ke satu tahap aku terpaksa ignore. Walaupun hati aku remuk dilanggar lori 16 tayar, dilenyek steamroll dan digelek bulldozer tapi aku tak pernah menaruh sebarang perasaan dendam pada sesiapa. 

Buat seseorang yang pernah mengisi hati ini, teman-teman yang pernah sama-sama bergurau senda dan insan-insan yang pernah singgah dalam hidup aku, terima kasih di atas pengalaman yang berharga. Kamu semua pernah menjadi orang yang penting dalam hidup aku tapi disebabkan salah faham, ego dan orang ketiga kita hilang semuanya. Memang aku sedih tapi peristiwa ini takkan melemahkan aku. Aku bukanlah sesiapa dan aku juga tak sempurna, begitu juga kamu. Semoga pengalaman ini akan lebih mendewasakan kita. 

Aku juga tau ada di antara kamu yang selalu ke blog ni. Jangan tanya dari mana aku tau tapi yang pastinya aku tau kamu stalking. Aku tak kisah kamu nak buat semua tu tapi terima kasih sebab masih sudi amik berat tentang aku. Cuma sayangnya apa yang kamu baca ini bukanlah diari kehidupan aku, ini hanyalah travelog pengembaraan dan membacanya tak bererti kamu tau semua perkara tentang aku. Sisi kehidupan aku tak tercatat di sini, harap maklum.

Tahun ini adalah tahun ketiga aku menjadi seorang blogger dan tahun kedua bagi blog BackpackerBusuk. Pada awal kemunculan blog ni aku cuma menaip travelog yang ringkas tapi gaya penulisan aku berubah pada tahun 2011. Tahun ini juga menyaksikan perubahan yang mendadak pada bilangan followers dan aku notis benda ni berlaku sejak kemunculan watak Abe German yang telah membuatkan ramai pembaca tak senang duduk. Aku tau ramai yang bengang bila cerita tu tergantung di saat klimaks. Sorila kengkawan, aku sengaja sabotaj korang. Hehehe

Aku juga berterima kasih kerana melalui dunia blogging inilah aku berkenalan dengan ramai bloggers dan ada di antara kami yang menjadi kawan rapat. Walau belum pernah bersua muka tapi kerana minat yang serupa maka kami menjadi akrab. Buat masa ni aku tak dapat lagi nak hadirkan diri untuk sebarang gathering sebab aku tinggal di luar kawasan tapi Insya Allah tahun 2012 masalah logistic mungkin dapat diselesaikan. 

Untuk tahun ini aku bersyukur kerana diberi peluang untuk travel sebanyak 8 kali ke 7 buah negara dan 18 buah tempat iaitu :
1. Sydney (New Year)
2. Bandung, Surabaya dan Jogjakarta (Trans Java)
3. Hadyai, Bangkok, Ayuthayya dan Siem Reap (The Overland)
4. Mekah, Madinah dan Jeddah (Umrah)
5. South Island NZ (Winter trip)
6. Seoul, Busan, Gyeongju, Gwangju (South Korea)
7. Bali (Indonesia)
8. Phuket (Thailand)

Selain dari itu aku telah memenuhi impian untuk :
1. Sambut tahun baru di luar kawasan
2. Melawan rasa gayat dengan Ledge Bungy
3. Sunrise di Mt. Bromo
4. Buat trip overland dengan keretapi
5. Belajar snowboard
6. Tengok Angkor Wat
7. Melawat tapak yang terkena bencana Merapi
8. Menunaikan umrah


Harapan dan Azam 2012

Tough question sebab aku tak penah meletakkan apa-apa target sebab melihat kepada pengalaman lepas yang mana kesemua harapan dan azam jatuh ke dalam gaung jadi aku memutuskan untuk biarkan kesemuanya mengikut flow secara semulajadi. 

Secara kasarnya aku dah merancang beberapa perkara untuk 2012 tapi aku tak boleh nak share lagi buat masa ni. Aku juga akan meneruskan edisi pengembaraan secara solo seperti biasa dan buat masa ni aku tak merancang untuk mencari travel partner memandangkan pengembaraan solo lebih menarik. Mungkin 1-2 trip boleh kecualikan, bergantung pada keadaan.

Apapun yang pastinya aku berazam untuk menghabiskan saki baki travelog yang tertunggak!

Sebelum mengakhiri entry ini aku nak amik kesempatan untuk memohon maaf kepada semua pembaca blog BackpackerBusuk jika ada yang terasa mahupun tersinggung selama setahun ni dan terima kasih kepada pembaca senyap dan nyata serta followers yang rajin bertegur sapa, semoga ikatan ukhwah ini akan terjalin untuk selamanya. Akhir sekali semoga kita sama-sama berusaha untuk memajukan diri dan berubah ke arah yang lebih baik seiring dengan penambahan usia, Insya Allah.

Selamat Tahun Baru 2012!


ps : aku akan umumkan senarai pemenang bagi kuiz 26 fakta minggu depan. harap maaf di atas kelewatan yang tak disengajakan
.

63 comments:

~uG0giRL~ December 31, 2011 at 11:54 PM  

sedih pulak baca entry ko ni. heheh xtau nape. semoga tahun depan lebih membawa keberkatan pada kita semua. Amin...

Mon Ashmy January 1, 2012 at 12:01 AM  

Selamat tahun baru kak..Semoga akak di beri kekuatan untuk menempuh 2012 dengan jayanya..

yeaahh....

shah_rule January 1, 2012 at 12:18 AM  

setuju sangat, aku meman dari dulu ikut flow je, tak pernah nak target pape each coming year..
nak harap tinggi2 kang xdpt frust plak, nak harap rendah2 plak, kang orang kate kite pemalas lak.. haha

anyway happy new year to u~ be strong! haha ada award wanita gagah 2012 agaknye!

MasZuber January 1, 2012 at 12:26 AM  

wishing for a better year ahead!

Selamat semuanya :-)

Fird January 1, 2012 at 12:51 AM  

Happy new year Cik Fatt :D

KoQ January 1, 2012 at 1:00 AM  

selamat tahun baru beb..

moga gembira selalu...

dzuchan January 1, 2012 at 1:21 AM  

selamat tahun baru beb..
InsyaAllah..semoga kita semua dapat keberkatan hidup utk menempuh tahun ni..

alifah@along January 1, 2012 at 1:33 AM  

fighting!! fighting!! sila tepuk bahu sendiri (on behalf me) ...proud of you...yang negatif2, sila buang dlm lubang tandas,ok!!

AKO @ retna January 1, 2012 at 1:51 AM  

Salam Tahun Baru fatt,

Moga semua yg ko impikan sebagai seorang traveller akan tercapai , 2012!!!

Keep blogging about ur trip!
ako sentiasa akan setia membaca kisah2 ko selagi hayat dikandung badan.. *perghh!! :p

fatt January 1, 2012 at 2:25 AM  

ugogirl,
aku yg menaipnya lagilah sebak. sebab tu aku cuba taip sampai 4kali. tak sangka kita dah masuk thn 2012. cepat kan masa berlalu?




mon ashmy,
yeah!! harapnya camtulah jgk sarah. sama2 kita saling mengingatkan & all the best to u in 2012 :)




shahrule,
ko nak bagi hadiah apa kalau award wanita gagah tu ada? hehehe..ada syarat2nya ke?

azam tu cuma pendorong, yg penting usaha. kalau berazam tapi tak berusaha tu mmg sia2 la. tp slalunya azam kita ni berkait dgn takdir. cuma jgn terlalu mgharap sbb slalunya akan kecewa




kak aziah,
selamat tahun baru jgk kak!!




masZuber,
i wish that too...all is well! :)




fird,
happy new year too fird? tak main bunga api ke mlm ni? hihiih :)




koq,
u too beb! semoga tahun ni lebih gembira dr tahun sblmnya




dzuchan,
selamat tahun baru jgk dzu...aku pun mgharap keberkatan dan sinaran spot light utk tahun ini...hehehe :P




alifah,
aku dah flush! bab tepuk bahu ni bisa membuatkan air mata aku menitik...owh, egoku tercalar...bwahahaaha *nanes dlm sengih*




ako,
selamat tahun baru ako!

pergh...ko punye harapan tu aku takut sbnrnya..baiklah, aku takkan hampakan ko, tahun ni aku akan habiskan sume travelog...hoyeh!

utk ko jgk, semoga tahun ini impian ko bertemu prince charming tercapai...ameen~ :)

iina January 1, 2012 at 5:21 AM  

Salam fatt

Selamat tahun baru..
yang lepas jadikan kenangan..
yang akan datang jadikan impian..

All the best dear

gadisBunga January 1, 2012 at 7:35 AM  

walau ko cakap 2011 adalah tahun tersedih ko, tapi dgn traveling dan tunaikan impian-impian yg dah berjaya tercapai tu, rasanya mesti rasa sedih tu dah jadi sipi-sipi aje kan?

personally i think u r one of the coolest travelers and storyteller around sebab bila aku baca cerita travel ko, aku rasa seronok as if ko salurkan keseronokan ko tu walau melalui entri aje. so aku yakin nobody can let u down including those who stalk on u tuh.

*

things happen fatt. tapi harus org lain takkan pernah akan mempengaruhi jalan hidup kita. mereka boleh buat kite sedih tapi mereka takkan boleh buat kita giveup (walau itu niat diorg).

may 2012 brings happiness to u. insyaAllah.

memandangkan ko cakap masalah logistic akan setel pada tahun ni, apa kata kite teh tarik satoww???

Lady of Leisure January 1, 2012 at 8:04 AM  

Salam fatt,
Happy new year, semoga sentiasa diberi kekuatan dan selamat bertravel selalu.. :-)

Janggel January 1, 2012 at 8:53 AM  

Salam tahun baru Fatt..

Ko memang gigih dan tabah. Hahha semoga semuanya kekal baik dan sejahtera.

:)

Ely Hasrul January 1, 2012 at 9:42 AM  

hepi nu year Fatt!!!

aku nk blk kampung nih!!!.. err tak kena mengena.. tp ko tau la aku selalu ckp bende yg off topik kan.. hahahaha..

make sure kite jumpa byk kali pasnih... kalu idak lama aku brhibernasi sbb nk mbesarkan anak.. eh?

aku doakan ko temu kebahagian eh?

ok tengkiu i lap u

fatt January 1, 2012 at 10:22 AM  

ainul,
same goes to u ainul! belajar rajin2 tau :)




iina,
wsalam iina & selamat tahun baru. Insya Allah apa yg pernah berlaku takkan berulang. terima kasih krn menjadi seorg kawan yg sentiasa menegur. semoga tahun ini akan memberi kita kebahagiaan dan kesempatan utk memperbaiki diri.

All the best to u too :)




gb,
aku jadikan travel sebagai terapi utk divert fikiran aku. bila travel sendiri (solo), byk masa aku habiskan utk reflect diri. travel solo sbnrnya mcm battle field utk test sama ada kita kuat atau lembik. so dari situ aku discover something dan kesan daripada sume tu aku semakin positif dan optimis.

nasib baik aku reti tukar benda -ve jadi +ve sbb sstgh org bila kecewa dia jadi makin teruk, tapi alhamdulillah aku ok.

aku suka share pglmn aku dgn org, bkn niat aku utk riak atau apa tp skdr berkongsi cerita. kalau ko pasan citer aku agak detail, entahla nape lately ni aku suka buat cerita camtu. sbnrnya aku byk sembunyikan perasaan sedih aku, aku cuba tak express dalam writing. wlpun cerita aku tu happy tp masa menaipnya aku tgh sedih tapi aku cuba utk deliver yg terbaik dan aku hrp korang sume puas hati bila baca wlpun berjela..hehehe.

sbnrnya korang & blog ni adalah kekuatan aku, terapi utk aku. bila kita gelak2 dan berbalas2 komen, skit sbnyak aku dpt ignore benda2 yg tak patut aku pikir.

aku skrg dah jadi ignorance. aku dah tak amik port kalau org nak buat apa pun. sebab apa tau..sebab aku dah penah rasa benda paling shittest sekali so aku rasa takde apa yg lebih shit dari itu...sori mencarut plak tpi itu yg aku cuba sampaikan.

dan aku jgk berharap thn 2012 akan menjadi 1 giant leap utk aku.

gb, bkn teh tarik aje...kita pekena yg heavy pun buleh..Insya Allah :)

btw, tq for ur opinion




lady,
wsalam...agi idup agi ngelaban...hrp2 duit pun berkepuk2 tahun depan. ameen~




janggel,
selamat thn baru err haron!

gigih2 pun klu kena cubit nanges juge...huhuhu...eniwei, selamat thn baru! :)




ely,
hepi new year jgk akak chantekk

nak balik kg sekinchan ke? aku ingt ko turun ipoh cam biq. wah aku sbnrnya masih terkesima dgn icon ekau yg baru..menawan gitu. jgn suluh muka byk sgt nanti cermin retak..hahaha

terima kasih le..aku pun hrp dpt temu kebahagiaan tapi aku tak ready utk apa2...nak enjoylah dulu...and i lap u tu...kih kih kih

AjlaA January 1, 2012 at 10:57 AM  

selamat tahun baru kak!

i adore you. dari dulu lagi. sejak terjumpa blog neh pertama kali trus follow smpi hari ini. eceh. keep on travelling and blogging ya~

Fird January 1, 2012 at 12:29 PM  

Kak Fatt,

I duk rumah sajorr tak main bunga api.

Tetiba panggil kak kan di tahun baru hiks :P

norh January 1, 2012 at 1:54 PM  

Selamat Tahun Baru fatt :)

saya akan tetap jadi stalker kat blog fatt ni..he he

solo traveller; penuh semangat jitu..
moga diberi kemudahan dan enjoy being yourself.. :)

BlueEwoke January 1, 2012 at 5:38 PM  

Hepi nu year jugak!

Aku tak kisah yg lain dah..yang aku tau ko kena segera berpindah ke sini, semoga kite leh jumpe selalu hikhikhik..the more the merrier tauuuuuuuu..

anne January 1, 2012 at 9:42 PM  

suka duka umpama rencah dalam masakan, kalau takde rencah, mesti plain, rasa kosong je kan? anyway, harap2 2012 adalah tahun bahagia buat kita semua.

selamat tahun baru! :)

bdk2 @ John January 1, 2012 at 9:52 PM  

helllooo...kekdahny baru dpt internet weyyy!!! kalo tak mesti aku antara org yg awal komen. tp xleh beat janggel ler. sbb die slalu paling awal komen. muahahhaa.

anyway, happy new year fatt!! may this year will bring all of us happiness and challenging! hehehe. awesome~

Ninie Hanis January 1, 2012 at 10:23 PM  

Happy New Year beb,aku doakan 2012 adalah tahun gembira pulak untuk ko.

biarlah yg lepas berlalu..menjadikan diri kita matang meniti hari2 mendatang (pehh..ayat aku kelas beb). :p Insyallah impian kita nak jumpa di UK tercapai one day.Aku pun dah eksaited parents & relatives aku nak dtg,terasa rumah aku bakal terima byk tetamu this year,termasuklah harapan menerima tetamu dari Backpacker Busuk. :)

NITA January 1, 2012 at 10:57 PM  

selamat 2012 to you!

walau tak pernah jumpa, turut rasa kesedihan kalau fatt sedih.

Take care n hv a great year ahead. Believe me u're one strong woman :)

princesslavender January 1, 2012 at 11:13 PM  

Selamat Tahun Baru 2012 Fatt ..

Wahh! Hebat tu 1 tahun dapat pergi ke 7 Negara... Bagus2...

al-lavendari January 1, 2012 at 11:13 PM  

banyaknya negara awak dah pergi .. pakcik kagum kerana awak pergi sendirian. bukan semua orang berani berbuat begitu.

eloklah mengembara ke negara orang melihat kebesaran Ilahi sementara muda ini. nanti bila sudah tua, ia akan menjadi kenang-kenangan yang sangat indah.

terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan jejak di blog pakcik.

Diana Diane Teo January 2, 2012 at 12:47 AM  

Happy new year to you, fatt! A new year, a new chapter of life! :D

fatt January 2, 2012 at 4:38 AM  

ajlaa,
selamat tahun baru ajlaa :)

terima kasih sbb menjadi reader di blog yg marhean ini. btw td pegi bloghopping ke blog ajlaa then baca yg ajlaa nak buat kuiz 26 tu..cool! dah publish nti nak baca :)

and keep the spirit to travel burning yaw~




fird,
motip ko nak berakak dgn aku..umur kita sama kot! eh yeke? hehehe...

ape projek ko utk thn 2012. eh gmbr profile ko cantik, gng mana tu? ko ke yg berdiri kat tebing tu? ekekeke




norh,
selamat tahun baru norh :)

alaaa, jgnla salah phm, sy tak mksdkan kome stalker, sy mksdkan mereka2 dlm perenggan sblm tu as stalker..hehe.

tapi kan, sy pun slalu stalk blog awk, baca psl cerita awk gi krabi & hadyai..eh tapi siyes tau awk cam muka student. awet muda gitu, lucky :)




na,
hepi new year cheq!! aku baru tau ko dgn biq di ipoh tadik..tadi hiway byk mat rempit kan, siap berwilly bagai aku rasa nak tampar je muka sekor2 sbb kita plak kena jaga dia takut kena langgar. tak sayang nyawa sunggoh bdk2 zmn skrg

perenggan kedua tu insya Allah. akan ku hebahkan bila sumenya pasti. brp kali daa aku nak jumpa korg asik tunda ni..aiseh!




anne,
ku harap rencah itu tahun ini lebih sodap...tak terlebih mahupun terkurang..ngam2 ho aje..yes, harap2 thn 2012 ni lebih baik dr thn 2011..hepi new year! :)




ninie,
ko buat aku sedih ok. aku hrp esok2 aku dapat durian runtuh pastu aku terus book tiket gi sana...hehe. aku pasti akan ke sana jgk beb, impian aku tu. wlpun kita tak sempat nak buat projek tu tapi takpelah, tunggu hero ko besar skit bleh kita pusing2 :)

doa2 la utk aku, mana tau ada something big will happen this year contohnya......(isi tempat kosong). take care dear & happy new year to both of u & the little one :)

fatt January 2, 2012 at 4:52 AM  

nita,
selamat tahun baru nita!

tq nita. wlpun tak penah jumpa tp kita adalah kawan & tq sbb sudi brkawan dgn aku :)

aku pun hrp thn ni lebih baik dr thn sblmnya & utk ko jgk..semoga dilimpahkan rezeki & kesihatan yg baik. take care :)




p.lavender,
same goes to u, happy new year!

sbnrnya aku pun tak pasan rupanya 7 but dont get me wrong..no intention to brag about it, just summerizing this year tapi tahun ni (2012) aktiviti jalan2 akan dislowkan utk agenda lain, hrp2 akan jadi kenyataan :)

oh btw psl laptop, it depends. tgk tempat. klu travel lama aku akan bawak..tp klu sekejap cth 1 week, tak bawak la kot..prefer lagi bwk buku. pastu tgk lokasi, kalau confident baru bawak, kalau tak, tak bwk sbb risau kalau hilang. tp klu sekadar netbook atau tablet, rasanya ok, klu laptop mcm besar sgt. apapun yg penting keep your belonging safe, jgn flash brg2 berharga kat public so u wont get an unwanted attention esp kat tmpt2 yg crime ratenya tinggi




al-lavendari,
terima kasih sbb sudi singgah di teratak sy pcik :)

takdelah pcik, tak semua negara tu sy pegi sendiri, tapi tahun depan insya Allah lebih byk trip sendiri. pcik pun byk pglmn di tmpt org, sy kagum & suka tgk gmbr2 pcik zmn filem2 tu, klasik :)

selamat tahun baru!




diana,
same here. i wish u a blessing new year & more travelling. take care :)

gadisBunga January 2, 2012 at 7:50 AM  

fatt, i always know that u are really one optimist person alive on earth. aku syukur sebab sepanjang hidup aku, aku banyak jumpa org2 yg positif dan optimist dan seriously people like u effect a lot on how i react whenever i think the world is being cruel to me. atau mungkin aku memilih utk berada dalam golongan org mcm ko sebab aku tak suka rasa lembik, rasa tertindas, rasa pasrah dan segala bagai rasa negatif ni.

dan aku yakin u inspire many of us jugak. cuma ko je tak tahu. :D

Iza Hyun J @ paE January 2, 2012 at 8:20 AM  

Fatt epy new year... Syahdu sungguh penulisan mu.. Glad knowing you (d alam maya) All the best!!~~

dokkk jgn cdey2.. cepat tua dokkk...

Inah January 2, 2012 at 8:39 AM  

aiseh..terjawab persoalan aku..tenkiu!

past is past.most important is we learn from each mistakes and it will get us to be stronger :)

all the best for 2012 :)

Ely Hasrul January 2, 2012 at 11:03 AM  

fatt,

aku nih kalu mekap, jadik artis mmg kelass tauuu.. hahaha kena mekap baru nmpak cantek.. kalu idak pechiah cermin hahaha

fatt January 2, 2012 at 1:32 PM  

gb,
aku ni sbnrnya degil, apa yg org ckp tak boleh pada aku boleh so itulah sebabnya aku berani itu ini. tapi kalau dlm relationship sesama manusia, bila sesuatu perkara tak work out, aku akan berusaha dulu utk repair, aku akan buat sampailah aku rasa aku patut berhenti. rasa kecewa tu ada tp aku boleh berpuas hati sbb ive done my part. kalau org tak appreciate then i know its time 4 me to go. bila aku dah turn away aku takkan toleh lagi tapi kalau suatu hari org tu nak berbaik dgn aku she/he free to do it anytime.

at least kita buat something dulu sblm ignore. aku pun takla ok sgt, kdg2 goyang jgk, nangis..tp sampai 1 tahap kita kena step back & tgk org2 lain yg appreciate kita..."dont focus too much on the problem but look at the whole picture"

thanks gb :)




iza,
happy new year weh! tahun depan jom kita jadi duyung...hahaha..aku tak sedih dah, ok ni haa. all the best in 2012 :)




inah,
yup, we learn for mistakes to become a better person. happy new year inah & more luck to u :)

ps: smpaikan salam aku pd kwnmu




ely,
aku dulu rajinla mekap bagai...haa ko jgn ingt aku tak mekap ok. nampak je aku keras gini tapi aku bleh mekap ok. hahaha. tapi skrg aku dah malas..tak koser aku

faizal January 2, 2012 at 2:11 PM  

selamat semuanya Fatt.

Fird January 2, 2012 at 3:25 PM  

Fatt,

Haha saja berakak dgn ko agar aku rasa muda sket hihi :P

Gambar tu kat kaki Bromo. Masa aku gi last month illegally dah leh panjat sampai ke kawah. Seram sejuk gak aku sbb asap still keluar sikit2.

Lily Riani January 2, 2012 at 6:09 PM  

baru balik... and now leh reply and read all blog.

happy new year and have a blessed year ahead and more traveling definitely.

oh yah! move down to kl ler, leh lepak slalu slalu. ehheheh....

Inah January 2, 2012 at 8:20 PM  

sape kawanku yg nak diutuskan salam tu?? which one?

syieda January 2, 2012 at 10:36 PM  

hari ni saya tak jadi silent reader...hihihihi.. selamat tahun baru fatt...

atun's January 2, 2012 at 11:45 PM  

Salam,Fatt.. :) :)

Wangi dan busuk sepanjang 2011.."touching abih"..heheh..tp apapun teruskan travelog pengembaraan awk yer..sy suka!!!btoi awk ckp tu bilgn follower awk meningkat sbb Abe German tuu..heheh..sy pun suka masa cerita tu tgh meletop-letop diupdate tp tetiba jer tgantung n d tarik balik dr siaran..mebi x cukup n x mematuhi syarat2 penyiaran backpackerbusuk kot..heheh..tp untung org2 yg smpat baca tuu..heheh..(ada gaya penulis novel)

Kalau di senarai balik tempat2 yg di lawati...huiihhh dasyat gak la kann..dlm setahun byk tuu..mmg TERBAEK laa..sy harap 2012 ni memberi lebih pengalaman n awk dpt bkongsi info2 best di tmpat yg d lawati.. :) ;)

Apapun selamat tahun baru Fatt!!!

ATUN

Nooraishah Yahaya January 3, 2012 at 9:07 AM  

Caya la fatt!wish u all the best in this new year ahead.no guts, no glory. I'm pretty sure u've got the guts, so the glory is yours! =)

Travel&Food Lovers January 3, 2012 at 9:23 AM  

Fatt..

org lain berjimba time new year..tp aku pressure sebab nake exam..mmg tertekan jiwa raga...

langkah kaki.. January 3, 2012 at 10:13 AM  

happy new year sis... =)
well. 2011 banyak memori. as u said. wangi busok. 2011 jugak jie mengenali blog sis. =) dari sekali pembacaan trus melekat. terus jatuh kagum. =D dari sini, jie kenal beberapa blogger lain. thanks a lot sis

memasuki tahun baru 2012, x berapa nak best utk jie. x lei oye oye sangat. dengan exam 4hb nnti, baru kuar spital lagik..ni new year paling menguji la kan..huk huk.

nway, keep on writing sis. jie mungkin susah nak cmmnt semua tp jie sempat bace semua ur writing. =)

dzuliyana suleman January 3, 2012 at 10:49 AM  

baru pas minum Caramel Macchiato...teringat lak kat kak fatt... hahah tetibe je...

happy new year... teruskan mengembara ok, nnt senang nak rujuk information... kikiki

Biqque January 3, 2012 at 10:56 AM  

nampak sgt blk ipoh/tepen sibuk makan buah sampai tak tengok tenet! hahaha!

haah! ramai gile merempit siap buat superman bagai! aku sumpah bagi jatuh kang ar...bodo tul!

aku tanak ckp banyak, sila cepat berpindah ke kl hahahaha!

pineapple January 3, 2012 at 11:54 AM  

assalamualaikum & hello Fatt,
my first comment on your blog,but 3rd comment to you.

Anash January 3, 2012 at 7:40 PM  

fatt,
hadoiii..nih kali ke 3 akak try anta komen...
tak lepas2...
(sambil menariknapas...............)
dah lupa nak komen apa...
penat nak susun ayat daaa....
brokban nih kan...ade kena baling kat parit depan rumah...
selamat tahun baru 2012.
dan
akak terharu fatt teringin nak jumpa akak...heheheeee...(motif komen begitu rupe ???)

Nowwa Fitri January 3, 2012 at 11:22 PM  

Mmmmmm.....wahh..sayhdu syahdan nih!
Anyway...Happy New Year :)

by.ya @ Traveller's Anatomy January 4, 2012 at 1:42 AM  

Happy new year Fatt!
All the best in 2012. Percayalah apa pun yg terjadi, itu semua ujian dariNya dan untuk membentuk diri kita supaya kita tak terlalu leka.

So, let's make 2012 the sweetest year ever! Let's roll out!

MULAN January 4, 2012 at 6:56 AM  

HAPPY NEW YEAR Fatt...!!

Happy n healthy always..

MULAN January 4, 2012 at 7:00 AM  

blog list dah tutup ke, takleh exchange ke.. ngeh ngeh..

fatt January 4, 2012 at 11:24 AM  

faizal,
Insya Allah ejai...tq




fird,
motivo?!!! camtu aku pgil ko pakcik la supaya aku bleh rasa double triple muda..hahaha

masa ko buat illegal tu ko tak takut ke wei? eh pakej ko amik tu brp?




lily,
yay! i hope that too..thanks for the wishes :)




inah,
kwnmu yg nama nadh tu...katanya osmet mu...ye kan?




syieda,
hai syieda! keep'n touch & selamat tahun baru, more luck this year :)




atun,
wsalam...

hahaha..nasib baik sempat baca..klu tak sama wonder mcm org lain. ada planning nak sambung cerita tu, tgkla nanti camne, kena baling dadu dulu. bila baca balik entry lama tu rasa mcm ohmai ni aku ke yg tulis???? @__@

hahaha...anyway, tahun ni rasanya kurang skit berjalan. nak fokus pd saving..asik mengalir je kali ni kena simpan pulak

u too...happy new year!!




aishah,
aku suka quote ko kasik ni, keep the spirit alive..thank u very much :)

ko camne skrg? aku rasa antara aku dgn ko, ko lagi gagah & tabah. aku doakan kebahagiaan ko jgk tau esah :)

take care ok & selamat tahun baru!




sal,
seksa skrg takpe beb, nanti utk masa depan ko jgk. ne tau tetiba ko dapat jadi LAE...bangga aku ada kwn pompuan LAE..goodluck ok! i know u can do it! :)

masMZ January 4, 2012 at 11:40 AM  

Wahahahaa.... panjang soploh jela dah komen nih..... Yang penting, selamat tahun baru!!!!! yuk JoM JaLaN-JaLAN.. KiTa JeLaJaH PuLaU.. KiTa DaKi GuNuNG.. KiTa KeNaL-KeNaL ORaNG.. KiTa TeNGoK TeaTeR.. KiTa CaRi MaKaN.. KiTa DaN aPa YaNG KiTa aDa.. KiTa sYuKuR .. DaN.. KiTa KoNGsi.. (ahahahahaha tetiber promote blog! ;p salam ziarah ok!)

fatt January 4, 2012 at 11:40 AM  

jie,
happy new year sister!

eh nape masuk sepital?? sakit apa?? :(

get well soon ok! now dah jarang2 bukak twitter so slalu tak pasan klu ada org mention...ohmai, harini 4hb le, so ada exam la kan? kesiannya nak exam pastu sakit. i hope u can concentr8...jgn paksa sgt klu takleh jwb..ripit je..erk...

keep in touch ok! wlpun kenal dlm tenet ni je tapi itulah guna internet, merapatkan yg jauh...kan! take care & get well soon & goodluck! :D




dzuliyana,
sebut2 ni terliur la pulak..dah lama tak pekena ni. elok kena ada mesin kat umah 1, agak2 nak je buat terus sbb beli kat luar mahal kan? sob sob sob

eh sat, ni adik dzulichan eh?



biq,
sekali aku pindah JB..agak2 ko terkejut tak? hehehe

eh aku dgr ada eksiden mati 10 org putus kepala. apa punya turr daaa...tak syg nyawa..merempit lagi!




pineapple,
waalaikumsalah & hai!

terima kasih sudi singgah ke blog ni. register gmail ke? *speechless*




kak anash,
akak terklik double kot masa submit, slalu cam gitu la. skrg sy dah buat pesen auto publish..cuma klu lebih dari 3hari baru sy moderate..wah rupanya akak pegi naik cruise ye..patotla..ingtkan pi pesta pulau pinang semata2..ada rezeki kita jumpa la nanti, aritu sy kena runner gi kl plak..jadi supir ni camni la..jap atas, jap bawah...penat




nowwa,
oit mana pigi daa? mcm biskut!




byya,
happy new year too byya!

thanks for all the wishes. insya Allah semuanya ok..biasalah life ada ups & downs..u too all the best for 2012! mari kita dptkan lesen diving :)




mulan,
terima kasih kak...selamat tahun baru jgk. nak exchange link bole, nti sy buh link akak dlm tu :)

pineapple January 4, 2012 at 3:00 PM  

fatt,

aah,register gmail utk comment kat blog fatt.hehe.special tuh.

Emy Tak Kecik January 4, 2012 at 7:25 PM  

mcm touching plak baca entry ni...

thanks fatt visit blog aku tu :D

salam 2012 :)

AjlaA January 4, 2012 at 8:14 PM  

kak, dah siap.

result dah kuar baru nk hntr kertas pekse.

segan nk drop komen kat latest entry tuh. tuh yg sy drop kat sini. hehe

thanks banyak2 kak!

fatt January 4, 2012 at 8:40 PM  

masMZ,
wah pening pale aku baca tulisan jap besor jap kecik ni *gosok mata*




pineapple,
terima kasih byk pine! keep in touch selalu. oh ye, u ada blog tak?




emy,
skrg aku dah tak touching dah. tahun baru, buku baru! :D

aku dah link blog ko ke blog aku..keep in touch & happy new year :D




ajlaa,
hahaha...ala takpe, ada jgk org lain yg hantar pas tarikh tutup tp utk kes kamu ni lain skit sbb baru buat blog. terima kasih tau sbb sudi menjawab..amacam, pening pale cam nak muntah ke bila jwb soalan byk camtu? hehehe

jgn lupa kasi alamat ok sbb komen utk vote ajlaa terpilih. congrats :)

Inah January 5, 2012 at 7:02 AM  

ohh..mu kenal nad kah? aha..dia penah jadi osmet tapi dia dah balik msia :)

dzuliyana suleman January 5, 2012 at 9:28 AM  

aah adik dzuchan..heheh

ade jgk hajat nak beli coffee press tu letak kat umah, tapi time keje barista dulu tgk la boss buat quotation price untuk 1 mesin coffee press.. belas2 ribu jgk la harga nye =..=

mula2 boss pakai coffee press yg murah, takde steamer.. kopi kd x sedap...

sekian pengalaman pekerja barista...

saya bukan traveller.. tapi minat baca blog traveller... hihi..

fatt January 5, 2012 at 3:48 PM  

inah,
secara personal tak...tapi dia ada emel aku. dia dah balik ke? aku ingt dia masih di melben. ko balik bila?




dzuliyana,
as expected sbb nama mula dgn "dzu" :)

eh sama la kita..akak pun penah jadi barista masa student dulu. sblm ni tak penah suka kopi tapi pas keja barista jadi hantu...tapi kan, skrg ni dh ada mesin yg below 1k..lengkap dgn steamer. yg belas2 ribu tu mcm nak bukak kedai kopi...hehehe...untung kan jadi barista? skill buat kopi tu yg mahal & tak sume org tau sukatan2 & buat shot yg bagus :)

nti dah lama2 baca blog travel mesti akan rasa nak travel. sikit2 pun takpe, pegi mana pun takpe sbb dlm mesia ni pun byk tmpt menarik cuma sbb kurang publisiti jadi kita tak amik port sgt. tq sbb sudi baca blog ni :)

Post a Comment

Terima kasih!!

  © Copyright Since 2010 | Backpacker Busuk

Back to TOP